Про наділення органів місцевого самоврядування повноваженнями щодо оформлення спадкових справ

На виконання Закону України від 20.10.2014№1709-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо деяких питань спадкування» (далі Закон), який набрав чинності з 01 січня 2016 року, відповідно до положень якого органи місцевого самоврядування наділяються повноваженнями щодо оформлення спадкових прав.

Вчинення таких нотаріальних дій, як видача свідоцтва про право на спадщину та/або свідоцтва про право власності на частку в спільному майні подружжя уповноважена, посадова особа органу місцевого самоврядування вправі здійснювати за певних умов. Така особа повинна мати вищу юридичну освіту, досвід роботи у галузі права не менше трьох років, пройти протягом року стажування у державній нотаріальній конторі або приватного нотаріуса, завершити навчання щодо роботи з єдиними державними реєстрами, що функціонують в системі Міністерства юстиції України, та скласти іспит із спадкового права у порядку встановленому Міністерством юстиції України (підпункт 2 частини 2 Розділу І Закону).

Міністерством юстиції України з метою належної реалізації положень Закону розроблено накази:

-від 27.04.2015№606/5 «Про внесення змін до Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28.04.2015 за №473/26918;

– від 25.05.2015 №779/5 «Про затвердження Порядку проходження уповноваженими посадовими особами органами місцевого самоврядування стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових справ», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.05.2015 за №602/27047;

– від 23.12.2015№2727/5 «Деякі питання, що стосуються Програми стажування уповноваженої посадової особи органу місцевого самоврядування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса з питань оформлення спадкових справ», зареєстрований у Міністерстві юстиції  України 25.12.2015 за №1638/28083;

– від 25.06.2015№1075/5 «Про затвердження Порядку проведення іспиту комісією з питань складання іспиту із спадкового права посадовими особами органів місцевого самоврядування, уповноваженими на вчинення нотаріальних дій», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.06.2015 за №760/27205;

– від 17.09.2015 №1784/5 «Про затвердження Змін до Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.09.2015 за №1145/27590;

– від 23.12.2015 №2728/5 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства юстиції України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 25.12.2015 за №1639/28084;

– від 11.11.2011 №3306/5 «Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14.11.2011 за №1298/20036.

Зазначені накази Міністерства юстиції України набирали чинності з дня набрання чинності Закону, тобто з 01.01.2016р.

Вказані нормативно-правові акти, інші акти законодавства та інформація, що стосуватиметься діяльності уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо оформлення  спадкових прав, розміщені на Веб-сайті Головного територіального управління юстиції у Волинській області в рубриці «Нотаріат», підрубриці «Порядок оформлення спадщини уповноваженими особами органів місцевого самоврядування».

У разі виникнення додаткових питань звертатись у відділ з питань нотаріату Головного територіального управління юстиції у Волинській області (0332 784765, 784798)

2017-03-14
Опубліковано

Вітальне слово Голови Районної ради

Нагорний П.Н.Щиро вдячний Вам за те,
що завітали на офіційний сайт
Любешівської районної ради.

З повагою, голова
Любешівської районної ради
Петро Никонович Нагорний.

КАРТА РАЙОНУ

КАРТА РАЙОНУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Вверх