Служба автомобільних доріг надала розяснення порядку встановлення “лежачих поліцейських”

27017-1uЯк усім відомо та само собою зрозуміле, нічого ціннішого за людське життя на світі немає. Оскільки значну частину часу сучасне людство проводить у дорозі, велике значення для збереження здоров’я та життя людини відіграє стан безпеки дорожнього руху, який в свою чергу залежить від багатьох факторів. Це і експлуатаційний стан автодороги, загальний технічний стан транспортного засобу, стану здоров’я водія, і що – найголовніше, від рівня його культури та свідомості. І якщо на дорожні умови та стан транспортного засобу тим чи іншим способом вплинути можливо, то на людську особистість, нажаль, майже неможливо.

За багаторічний досвід користування транспортом, людством було винайдено багато засобів, призначених для забезпечення безпечного пересування людини з одного пункту в інший:

– технічні засоби регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, розмітка, світлофорні об’єкти, пішохідні переходи (надземні та підземні), а також і засоби примусового зниження швидкості транспортних засобів);

– дорожнє бар’єрне та пішохідне огородження;

– зовнішнє освітлення.

Швидкісний режим руху транспорту на автодорогах України регулюється п. 12 Правил дорожнього руху України, яким передбачено максимально дозволену швидкість усіх транспортних засобів в різних дорожніх умовах – в межах населених пунктів та поза ними, в межах пішохідних та житлових зон. Зокрема, в п.12.1 зазначено, що під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен ураховувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться, і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним, п. 12.3 – у разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об’єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об’їзду перешкоди.

Що стосується додаткового обмеження швидкості руху в межах населених пунктів, то відповідно до п. 10.5.25 ДСТУ 4100:2014 «Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування» знаки 3.29 «Обмеження максимальної швидкості» повинні встановлюватись на ділянках доріг, де присутні небезпечні повороти з малим радіусом, ділянки з обмеженою видимістю, місця звуження.

Разом з тим, обмеження швидкості руху до 40км/год застосовується на ділянках доріг, які прилягають до навчальних закладів, де існує підвищена ймовірність появи дітей на проїзній частині. В окремих випадках для забезпечення примусового зниження швидкості в таких місцях в сукупності із відповідними дорожніми знаками застосовуються засоби примусового зниження швидкості руху.

Однак слід мати на увазі, що застосування таких засобів, в т. ч. і засобів типу «лежачий поліцейський», регламентується нормативним документом ДСТУ 4123:2006 «Пристрій примусового зниження швидкості дорожньо-транспортної техніки на вулицях і дорогах», в п. 5.7 зазначено, що на автомобільних дорогах загального користування поза межами населених пунктів та на магістральних вулицях населених пунктів заборонено встановлювати елементи пристроїв примусового зниження швидкості.

У разі виправданої потреби влаштування елементів примусового зниження швидкості, передбачених вище згадуваним документом:

– в районі розташування дитячих та навчальних закладів, зон масового відпочинку, перед нерегульованими пішохідними переходами, розташованими поза межами перехресть, перед нерегульованими перехрестями за відповідного обґрунтування;

– в місцях інтенсивного руху транспортних засобів у житлових зонах та прилеглих до дороги територіях;

замовник повинен надіслати офіційне звернення разом із обґрунтування щодо даної необхідності до балансоутримувача місцевої мережі вулиць та доріг, який в свою чергу зобов’язаний провести попереднє обстеження ділянки дороги. У разі прийняття кінцевого позитивного рішення, власник дороги повинен погодити місце розташування пристрою примусового зниження швидкості, а також відповідну проектно-технічну документацію із Відділом превентивної діяльності ГУ Національної поліції у Волинській області.

Тільки після завершення процедури погодження документації та внесення змін в Проект організації дорожнього руху автодороги (вулиці) можна розпочинати роботи по влаштуванню елементів пристрою примусового зниження швидкості.

Разом з тим, влаштування пристроїв примусового зниження швидкості, крім того, що заборонене вимогами  нормативних документів, значно погіршить транспортно-експлуатаційні показники та пропускну спроможність доріг загального користування та магістральних вулиць, не є і ніколи не буде панацеєю проти елементарного недотримання правил дорожнього руху, безвідповідальності, а деколи і відсутності здорового глузду.

 

В.о начальника служби                                                                            М.І.Кінах

2016-03-24
Опубліковано

Вітальне слово Голови Районної ради

Нагорний П.Н.Щиро вдячний Вам за те,
що завітали на офіційний сайт
Любешівської районної ради.

З повагою, голова
Любешівської районної ради
Петро Никонович Нагорний.

КАРТА РАЙОНУ

КАРТА РАЙОНУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Вверх