ПОЯСНЕННЯ ДО ЗМІН ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДЕРЖАВНУ РЕЄСТРАЦІЮ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ»

обтяженя26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнято Закони України № 834-УІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та № 835- УІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців , та громадських формувань» (далі – Закони), спрямовані на реформування системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Прикінцевими та перехідними положеннями Законів, які набрали чинності 13.12.2015, передбачено, що територіальні органи Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку припиняють надання послуг у вищезазначених сферах державної реєстрації на території відповідних адміністративно – територіальних одиниць у разі забезпечення виконавчими органами сільських, селищних, та міських рад, районними державними адміністраціями реалізації повноважень у сфері державної реєстрації.

З метою забезпечення надання зручних та доступних умов для реалізації фізичними та юридичними особами прав на одержання адміністративних послуг Головне територіальне управління юстиції у Волинській області наголошує та доводить до відома інформацію, що відповідно до п.1 ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» та п.1 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного значення) набувають повноважень з державної реєстрації відповідно до вимог вищевказаних Законів у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Однією з новел, запроваджених цими Законами, є порядок справляння адміністративного збору як плати у сфері державної реєстрації. Так, згідно ст. 69 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів міст районного значення, сільських, селищних бюджетів належить адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що здійснюється виконавчими органами сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, який зараховується до місцевих бюджетів за місцем надання послуг ( п. 20-5 ст. 69 Бюджетного кодексу України). В такому випадку 100% адміністративного збору буде надходити до місцевих бюджетів відповідних рад, що сприятиме їх наповненню.

Так, відповідно до ст. 34 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” адміністративний збір за державну реєстрацію прав справляється у наступних розмірах:

1)                за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк, 5 робочих днів – 0,1 розміру мінімальної заробітної плати 140 грн;

2)          за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк, 14 робочих днів, – 1 мінімальна заробітна плата 1 380 грн;

3)          за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс у строк 7 робочих днів – 5 мінімальних заробітних плат 6 890 грн;

4)          за державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 10 мінімальних заробітних плат 13 780 грн;

5)                за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) у строк 2 робочі дні – 1 мінімальна заробітна плата 1 380 грн.;

6)                за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 2 мінімальні заробітні плати 2 760 грн.;

7)                за державну реєстрацію права власності (крім випадків державної реєстрації права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс) протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 5 мінімальних заробітних плат 6 890 грн.;

8)                 за державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, у строки, визначені цією статтею – 50 відсотків адміністративного збору за державну реєстрацію права власності 70 грн.;

9)                 за державну реєстрацію обтяжень у строк, протягом 24 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 0,05 розміру мінімальної заробітної плати 70 грн.;

10)             за державну реєстрацію обтяжень протягом 2 годин, крім вихідних та святкових днів, з моменту прийняття заяви – 0,5 розміру мінімальної заробітної плати 690 грн;

11)             за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника – 0,04 розміру мінімальної заробітної плати 60 грн.

Слід зауважити також, що відповідно до вимог ст. З Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах області, крім державної реєстрації права власності та інших речових прав, що проводиться нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна. На підставі рішення Міністерства юстиції України державна реєстрація права власності та інших речових прав може проводитися в межах декількох адміністративно-територіальних одиниць області. Згідно вимог ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців проводиться за принципом екстериторіальності в межах України.

Інформація щодо порядку набуття повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу виконавчими органами сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного значення) зазначена на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України за посиланням (https://miniust.gov.ua/ua/news/48045).

На підставі вищезазначеного просимо сприяння у проведенні відповідної інформаційної роботи щодо набуття та здійснення повноважень з державної реєстрації виконавчими органами сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного значення) Волинської області.

У разі прийняття відповідних рішень сільськими, селищними та міськими радами області прохання повідомляти Головне територіальне управління юстиції у Волинській області, яке в свою чергу в межах компетенції зобов’язується надавати методичну та практичну допомогу.

Інформація головного управління юстиції у Волинській області

2016-02-17
Опубліковано

Вітальне слово Голови Районної ради

Нагорний П.Н.Щиро вдячний Вам за те,
що завітали на офіційний сайт
Любешівської районної ради.

З повагою, голова
Любешівської районної ради
Петро Никонович Нагорний.

КАРТА РАЙОНУ

КАРТА РАЙОНУ

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Вверх